Ljeto i intimna njega

Neadekvatna ili pretjerana higijena intimnog područja mogu dovesti do bakterijskih vaginoza ili gljivičnih infekcija. Simptomi kao što su svrbež i peckanje, iscjedak, crvenilo i otekline vrlo su neugodni i mogu snažno utjecati na potrebu za osjećajem čistoće i općenito zadovoljstva žene. Zbog visokih temperatura, sklonosti znojenju i čestim kupanjima intimna higijena ljeti je specifična i posebno važna, s obzirom da vlažnost pogoduje razvoju infekcija.

Kako prevenirati infekcije i što žene najčešće rade krivo u higijeni, donosimo u ovom blogu.

1. Odjeća

Ono što većinom svi znamo, preporuča se nošenje pamučnog ugodnog donjeg rublja, prozračnog kako bi koža ostala suha bez iritacija koje mogu potaknuti infekcije. Isto tako, preporuča se izbjegavanje nošenje uske odjeće koje neće dovesti do promjene u flori ili izazvati teške upale, ali uzrokuje trenje i može izazvati iritacije kože.

Nakon kupanja često ostajemo u mokroj odjeći, vrlo pogodnoj za razvoj bakterija, ili koristimo vlažne ručnike za brisanje tijela. Zbog toga je najbolje mokru odjeću odmah skinuti sa sebe, koristiti suhe i čiste ručnike i obući novu suhu odjeću.

2. Pranje i održavanje intimnog područja

Pretjerano pranje također može narušiti normalnu vaginalnu floru. Preporuča se prati se dva puta dnevno i pri tome koristiti gelove koji imaju odgovarajuće pH vrijednosti (3,8 – 4,5), bez mirisa i sulfata. Ispiranjem ili agresivnim gelovima s parfemima vagina se isušuje i narušava flora što dovodi do pojačanog iscjetka.

Naravno, tijekom menstruacija ulošci i tamponi dodatno iritiraju kožu pa je potrebno tuširati se i više puta dnevno, isto tako ukoliko se uznojite tijekom dana.

Stidne dlake kao fizička barijera imaju svoju ulogu u sprječavanju gljivičnih infekcija vaginitisa i urinarnih infekcija. Prilikom uklanjanja dlačica, bitno je paziti da se postupci odrađuju s čistim predmetima, a nakon brijanja obavezno hidrirajte kožu kako bi bila što manje iritirana.

3. Prepoznavanje infekcije

Ukoliko ipak dođe do vaginalne infekcije, simptome poput svrbeža, mirisa iscjetka ili boli tijekom mokrenja, važno je što prije prepoznati i javiti se liječniku.

Osim navedenih savjeta u održavanju pH ravnoteže pomaže i sve što unosimo u sebe. Tako je, posebice tijekom ljeta kad se gubi puno tekućine, bitno piti dovoljno vode kako ne bi došlo do dehidracije i nastanka mokraćnih infekcija. Od hrane, također se preporuča izbjegavati hranu s puno šećera koja potiče nastanak gljivičnih infekcija i konzumirati hranu koja potiče razvoj normalne vaginalne flore poput voća, lisnatog povrća i jogurta.

Prateći ove savjete bezbrižno uživajte u dugom toplom ljetu!